Διατροφή και Σώμα
Διατροφή και Σώμα

Φουντούκια

Νομίζω πως την εισαγωγή θα την αφήσω στο wikipedia 🙂

Οι φουντουκιές είναι αυτοφυείς και άγριες ή καλλιεργούνται, για τους νόστιμους καρπούς τους τα φουντούκια. Το φουντούκι έχει στρογγυλό σχήμα με γωνίες και φέρει περίβλημα το οποίο βγαίνει εύκολα και σκληρό περικάρπιο.

Η φουντουκιά είναι ανθεκτική σε χαμηλές θερμοκρασίες, ιδιαίτερα οι θαμνώδεις ποικιλίες. Αναπτύσσεται σχετικά γρήγορα και προτιμά τα υγρά και δροσερά μέρη. Οι ανοιξιάτικοι παγετοί μπορούν να βλάψουν τα άνθη της. Στο έδαφος δεν έχει ιδιαίτερες προτιμήσεις, ευδοκιμεί σε όλους τους τύπους εδαφών. Η συγκομιδή γίνεται όταν τα φουντούκια παίρνουν χρώμα καστανό. Στη συνέχεια αφαιρούνται τα περιβλήματα τους και τοποθετούνται σε ειδικούς κλιβάνους για να ξηραθούν. Έπειτα, διοχετεύονται σε ειδικά μηχανήματα για το σπάσιμο του κελύφους, τους σπαστήρες φουντουκιών.

 

Στην κουζίνα

Τα περισσότερα φουντούκια που πωλούνται στα καταστήματα έχουν πάνω το καφέ περίβλημα το οποίο αν και είναι θρεπτικό αφήνει μια πολύ πικρή γεύση. Αν το καβουρδίσετε για 10 με 15 λεπτά στους 180 βαθμούς θα μπορέσετε να δυναμώσετε λίγο την γεύση αλλά και να αφαιρέσετε εύκολα κομμάτι από το περίβλημα τρίβοντας το με μία πετσέτα.

Όταν ψηθούν τα φουντούκια μπορείτε να τα φάτε ολόκληρα , ψιλοκομμένα ή να τα σπάσετε μέσα σε σαλάτες , σούπες , γλυκά ή με όποιο άλλο φαγητό σας αρέσει .Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και σαν κρούστα σε ψάρια και κοτόπουλα . ( προσωπικά το έχω κάνει σε σολομό και πραγματικά ήταν το κάτι άλλο η κρούστα ). Επίσης υπάρχει και το λάδι φουντουκιού ( η αλήθεια είναι ότι δεν το βρίσκει κανείς εύκολα παρα μόνο σε συγκεκριμένα καταστήματα με βιολογικά ) που είναι τρομερό dressing σαλάτας .

 

Στην κλινική

Μπορεί να σας κάνει εντύπωση σαν τίτλος κι όμως τα φουντούκια σε σύγκριση με άλλους ξηρούς καρπούς είναι εκείνος ο οποιος έχει τα χαμηλότερα κορεσμένα λιπαρά αλλά έχει και τα υψηλότερα μονοακόρεστα λιπαρά.Για να το πω και πιο απλά τα μονοακόρεστα λιπαρά είναι αυτά που βοηθούν στα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα που με την σειρά του σημαίνει μείωση των καρδιοπαθειών .

Περίπου 20 φουντούκια προσφέρουν στον οργανισμό μια καλή ποσότητα βιταμίνης Ε , καθώς και πρωτεΐνη , ασβεστίο, μαγνήσιο και ποτάσιο .Ένα σημαντικό στοιχείο που δεν γνωρίζουν πολλοί είναι ακόμα και το »δέρμα» του φουντουκιού κρύβει ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που βοηθάει στη μείωση καρδιαγγειακών ασθενειών .

 

αυτά τα λίγα για το αγαπημένο φουντούκι το οποίο πραγματικά σε ό,τι και να γράφουμε όλοι όταν ακούμε φουντούκι σίγουρα σκεφτόμαστε την νουτέλλα 🙂

αύριο θα σας έχω και μια πολύ δροσερή συνταγή για σαλάτα που θα περιέχει και το θέμα του άρθρου

No Comments Yet

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *